2024 рік став ще одним важливим етапом для нашого Центру професійного розвитку педагогічних працівників. Ми продовжували працювати з натхненням, аби допомогти педагогам розкрити свій потенціал, удосконалити навички та відповідати вимогам сучасної освіти.
Місія Центру залишається незмінною — сприяти професійному зростанню педагогічних працівників. Ми бачимо свою роль не лише в підтримці викладачів, але й у формуванні нових орієнтирів для розвитку освіти загалом.
Одним із головних завдань функціонування Центру є координація діяльності професійних спільнот педагогічних працівників, кількість яких на сьогодні становить 23.
Протягом звітного періоду було проведено наступні заходи :
• 2 семінари для керівників та заступників ЗЗСО;
• 2 семінари-практикуми для заступників ЗДО;
• наради для керівників та заступників ЗЗСО – 1 раз на тиждень;
• 5 семінарів з елементами тренінгу;
• 7 майстер-класів;
• 6 семінарів-нарад для вчителів;
• 10 семінарів для педагогічних працівників.
Також було проведено 15 засідань творчих груп та 21 засідання професійної спільноти вчителів-предметників, присвячених питанням оцінювання та заповнення класних журналів у 5–7 класах НУШ.
Крім того, організовано 2 семінари для відповідальних осіб за проведення та організацію НМТ.
На заходах обговорювали актуальні питання розвитку освіти громади, спрямовані на підвищення професійної компетентності педагогів. Особливу увагу приділяли організації дистанційного та очного навчання в умовах воєнного стану, використанню цифрових технологій, інтерактивних методів, онлайн-ресурсів та платформ. Також розглядали питання формування критичного мислення, патріотизму, подолання освітніх втрат, підвищення кваліфікації, атестації педагогів, попередження булінгу та підтримки психологічного здоров’я учасників освітнього процесу.
У березні Центром професійного розвитку педагогічних працівників Тарутинської громади був проведений місячник заходів, спрямований на підтримку Збройних Сил України. В рамках акції, організованої Центром, педагоги мали змогу зробити добровільні внески під час семінарів та майстер-класів. Спільними зусиллями учасників було зібрано 11 000 грн, які були перераховані на потреби ЗСУ.
Одним із напрямів діяльності Центру є організація та проведення консультування педагогічних працівників.
За звітний період роботи Центру до нас звернулося 413 педагогічних працівників нашої громади з метою надання консультативної допомоги з різних питань. Надано наступні консультації: директорам ЗЗСО - 56, заступникам ЗДО - 23, ЗДНВР - 66, головам професійної спільноти вчителів - 92, вчителям - 125, молодим інтернам – 7, шкільним бібліотекарям – 44 .
Фахівці Центру у 2024 році організували вибір, замовлення, розподіл та забезпечення учнів ЗЗСО громади підручниками. Протягом року до закладів освіти громади надійшли підручники для учнів 5, 6 та 7 класів, а також навчально-методичні посібники для дітей з особливими освітніми потребами.
У вересні 2024 року проведено щорічну електронну інвентаризацію бібліотечних фондів підручників через програму «КУРС: Школа» та портал ІСУО.
Пріоритетним завданням Центру є психологічна підтримка педагогів та консультування шкільних психологів і соціальних педагогів. Центр організовує консультації, тренінги та семінари для підвищення стресостійкості педагогів і вдосконалення їхніх навичок роботи з учнями. Забезпечується доступ до інформаційних матеріалів, обмін досвідом і взаємодія під час тематичних зустрічей. Постійно проводяться індивідуальні та групові консультації для вирішення складних психологічних ситуацій у школах.
Фахівці Центру протягом звітного 2024 року організовували та проводили інструктивно-методичні наради для ЗДНВР, а також брали участь у семінар-нарадах, вебінарах та методичних конференціях Державної служби оцінювання якості освіти в Одеській області, КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» .
Центр є координатором курсів підвищення кваліфікації.
Спільно з КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» організовано підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти за кошти освітньої субвенції.
Протягом 2024 року 208 педагогічних працівників пройшли навчання згідно графіку.
Одним із ключових напрямів роботи Центру є проведення атестації. Підготовлено проєкти наказів, протоколи засідань, атестаційні листи та іншу документацію. У ході атестаційного процесу проводилися інструктивні наради, консультування з керівниками закладів освіти та педагогами, а також надавалась практична допомога. Обговорювались питання організації та проведення атестації у 2024/2025 навчальному році.
Ще одним із напрямів діяльності Центру є робота з творчо обдарованими здобувачами освіти.
З метою створення належних умов для виявлення та підтримки обдарованої молоді, розвитку інтересів, здібностей та обдарувань учнів, Центром організовано підготовку до участі в олімпіадах, конкурсах та МАН.
У січні-лютому 2024 року, за підсумками проведення ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, згідно з наказами Департаменту освіти і науки Одеської обласної військової адміністрації, учень 11 класу Виноградівського ліцею ЛАЗАРЕВ Олександр здобув 5 призових місць (І, ІІ та ІІІ) з таких предметів: географія, історія, болгарська мова, українська мова та біологія. Досягнення стали можливими завдяки плідній підготовці, яку забезпечили вчителі: КАРАЖЕЛЯСКОВА Оксана Леонідівна, КУРУЧ Тетяна Іванівна, КІЧУК Валентина Афанасіївна, МАГЛА Альона Іванівна та УЗУН Тетяна Миколаївна.
Центром організовано та проведено ІІ етап ХХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика - 88 учасників,
ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка - 35 учасників.
У березні 2024 року був проведений конкурс «Юний дослідник», у якому взяли участь 9 учасників. Із них 7 учасників здобули призові місця на рівні громади.
За підсумками проведення обласного конкурсу дослідницько- експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» маємо наступні результати:
Диплом І ступеня отримали 3 учасники;
Диплом ІІ ступеня отримали 2 учасники;
Диплом ІІІ ступеня отримав 1 учасник.
20-24 травня 2024 року у м. Київ відбувся фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник». У цьому престижному змаганні на всеукраїнському рівні ДЮЛЬГЕР Ірина, учениця 4 класу Підгірненського ліцею, здобула Диплом І ступеня в номінації «Охорона здоров’я». Керівником її роботи виступила МАНАСТИРЛИ Світлана Федорівна, вчитель початкових класів Підгірненського ліцею.
Був проведений Всеукраїнський конкурс винахідницьких та раціоналізаторських проєктів екологічного напряму ( для учнів 12-15 років), в якому 2 учасники взяли участь та посіли призові місця. На обласному рівні конкурсу раціоналізаторських та винахідницьких робіт учасники отримали Дипломи ІІ ступеня.
З метою стимулювання інтересу до навчання, розвитку творчих здібностей та підтримки обдарованих дітей у квітні 2024 року Центр організував і провів олімпіади з математики та інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для учнів 3–4 класів.
Упродовж березня-травня 2024 року в Україні проходив основний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025, визначений наказом Міністерства освіти і науки України. Центр активно сприяв участі у проведенні цього моніторингу, забезпечивши організацію та підготовку інструкторів, які здійснювали моніторинг у закладах освіти. Зокрема, інструктори проводили моніторинг у Петрівському та Тарутинському ліцеях серед учнів 4-х класів.
Робота працівників КУ «Бессарабський ЦПРПП» постійно вдосконалюється зважаючи, у першу чергу, на запити та пропозиції педагогів громади, а також на розвиток освітньої галузі в Україні, її реформування.
Питання освіти в нашій громаді сьогодні – це питання нашого майбутнього!
Дякуємо всім керівникам та педагогічним працівникам закладів і установ освіти нашої громади за співпрацю, конструктивні зустрічі та успішну спільну діяльність. Ми сподіваємося на подальше зміцнення та розвиток партнерських відносин, заснованих на взаєморозумінні, довірі та повазі.